Ahad, 8 September 2013

TEASER BUKAN CINTA TERLARANG

''Apa maksud awak yang sebenarnya ni? I can't understand.'' Sungguh aku tidak faham dengan mamat ni.

''Saya seb..sebenarnya..'' tergagap-gagap Aryan nak jawab soalanku.

''Saya sebenarnya apa?! Saya sebenarnya suami dia ke hah?! Awak ni boleh tak cakap tu jangan nak tergagap-gagap macam saya ni hantu. Saya ni manusia ok.'' naik sudah satu oktaf suaraku sebab terpaksa bersabar dengan perangai 'giler' mamat ni. Dahlah aku tak de mood ni.

''Err..ok, ok.Jap bagi saya tarik nafas dulu. Fuhh..hah..'' 'Hai..berapa lama lagi dia mau aku tunggu ni. Aku dah letih belasah orang, dia ni pulak buat hal.' rungutku sambil memandang jam di pergelangan tanganku.

''Err..Airina Julia.'' panggil Aryan.

Aku memandang Aryan yang sudah berpeluh seperti takut denganku. Macam nak jumpa Perdana Menteri je takutnya.'' Hmm..apa?'' tanyaku.

''Ai..Te quiero mucho..'' kata Aryan dengan sekali nafas. Fuh..lega dah dapat cakap kat dia.Tapi dia faham ke apa yang aku cakap ni? Ahh..tak kesahlah. Asalkan aku dah luahkan.' bisik hati Aryan.

''Dah habis dah?'' tanyaku sambil memeluk tubuh.

''Hah..Ahh..dah habis dah.''

''Hmm..ok. I have to go now. Assalamualaikum.'' kataku sambil berlalu pergi.

Aryan tercengang. ''Waalaikummussalam.'' 'Ahh..kau memang bodohlah Aryan. Manalah dia faham apa yang cakap tu. Menyesalnya.' desis Aryan dalam hati.

Aku tersenyum lebar. 'Betul ke apa yang aku dengar tadi. Te quiero mucho? Ahh..sweetnya laki aku ni. Yo tambi'en Aryan!' kataku dalam hati riang sambil menuju masuk ke dalam office. Bahagianya!

+ Te quiero mucho = Saya sangat cintakan kamu
+ Yo tamb'ien = saya juga.



~ sorry kalau teaser yang ni ada kekurangan dan ringkas Harap dapat tegur kalau ada kekurangan.^_^

Tiada ulasan: