Ahad, 8 Disember 2013

BUKAN CINTA TERLARANG (PART 5)


Part 5

AIRINA mula sedar dari tidurnya yang panjang. Dia memandang sekelilingnya. Aikk..ni bukan hospital ke? Tapi..kenapa aku boleh ada kat sini. Hishh..pantang betullah sapa yang hantar aku pergi hospital ni. Tiba-tiba I-Phonenya berdering. Panggilan dari  ketua kongsi gelap di Jepun. Kim!!Airina pantas menjawab.

Hello.”

Airina Julia, what’s all this?!!” marah Kim. Airina menjarakkan I-Phonenya dari telinga. Fuhh..boleh terkeluar gegendang telinga aku. Ingat aku ni sebatu dari dia ke?

Hye Kim. What’s wrong with you?” tanyaku. Yelah, tak ada ribut, tak ada taufan, tak ada puting-beliung, tak ada banjir dan segala adik-beradik angin, tiba-tiba nak naik angin. Apa kes..?

Why did you disband the triad that? You really want to find this to crash?!!” Amboi marah benor Kim ni.

Airina membuat muka malas. Lorhh..sebab tu je ke? Aku ingat mendalah tadi sampai naik angin macam kena histeria. Terkejut mak tau!

That is why only?”

Not only that.You have caused me to have a business scope. Exhausted all. I got to lost millions know?”

Airina mengeluh. Memang semua ini salah dia. Salah dia sebab bubarkan kongsi gelap itu. Tapi, mana lagi elok. Kongsi gelap atau hokum agama? Mestilah hukum agama. Mungkin ini balasan untuk dia sebab banyak buat dosa pada masa lampau. Penyakit yang dihadapi sekarang ni pun mungkin balasan untuknya. Biarlah. Dia tidak kisah semua tu. Nak mati ke, nak sakit ke, dia tidak kisah. Asalkan Allah ampunkan dosa dia, sudah buat hati dia jadi tenang.

I know I’m wrong but I already do not want to bear the sin again. I was head of this triad was the reason I was late grandfather. I’m so sorry. How much did you lose, I will pay back. Speak only how. Do not be angry, Ok.

Kim mula terdiam. Mungkin terasa dengan apa yang aku cakap. Aku dah tak larat dengan semua ni. Aku harap lepas ini, tiada lagi masalah berkaitan kongsi gelap lagi. Aku nak lepas ni aku tiada kaitan dengan mana-mana kongsi gelap.

I do not want you to pay now, but I want you to come see me. In Japan. Common place. I do not want anyone but if you bring your husband want to join,can. But you must remember, do not you call the police. If not, I do you terrible. Got it!” amaran Kim membuatkan aku gusar. Ya Allah tabahkanlah hatiku untuk menerima dugaan-Mu ini.

Ok. I agreed. But you also have to promise to me that you cannot take the ones you found me once. I want you and I are the only ones who see you. I will bring my husband and you bring you wife’s. I can also see a nice to your wife is not from me. The day after, we find the usual places. Maybe in10 pm. Can? And another one, how much I have to pay for the losses your?” selamba badak air je aku kutuk isteri dia. Biarlah, siapa suruh sakitkan hati aku yang sememangnya sudah sakit ni.

In Malaysia, you have to pay RM25 million. Make sure you come, if you do not, your husband’s life as girders instead. You remember that.Bye.” belum sempat aku nak balas kata-katanya. Kim sudah tutup telefonnya. Arghh..kau memang tak guna Kim!

Tiba-tiba pintu wad dibuka dari luar. Oh, suamiku yang terhangat dipasaran datang rupanya.

Dear already aware?” tanya Aryan tersenyum manis. Kacaknya!

“Macam mana Ai boleh ada kat sini?”

Aryan menghela nafas. “Semalam sayang pengsan. Abang bawa ke hospital. Doktor kata penyakit sayang dah makin teruk.”

Aku hanya mendiamkan diri. Aku tahu penyakit ini akan jadi lebih teruk lagi. Aku malas nak fikir pasal penyakit ini. Yang ada dalam fikiran aku sekarang ini hanyalah Kim!

“Abang, tomorrow we have to go to Japan. Kim wanted me to pay him back business losses resulting from the the dissolution.”

Aryan yang mendengar, terkejut. “Apa kerugian? Berapa banyak kerugian yang Kim tanggung. Janganlah banyak.”

“Tak banyak pun. RM 25 juta je.”selamba aku menjawab.

What?!! RM 25 million. Honey, you know it’s RM 25 million is to much. This is so unfair. He’s loser, we also have to bear. This is all very stupid, ok.!!”

Aku tahu Aryan akan mengamuk. Tapi aku tak peduli. Kim, aku kena jumpa kau. Aku kena jelaskan segala-galanya pada kau. Kau takkan faham dengan apa yang aku lalui ni.



*************

Di Jepun…

Aku dan Aryan tiba di Jepun awal malam tadi. Kami tidak check-in hotel tapi kami ke rumah rehat yang aku beli. Aku beli pun sebab dulu aku selalu ke Jepun untuk outstation.

“Sayang, betul ke sayang nak bayar RM 25 juta tu? Lima daripada sepuluh Lamborghini kesayangan sayang kena jual. Lepas tu, semua aset, tanah, kondo dan villa sayang jual. Abang rasa kita pulak yang rugi.”

Aku mengeluh. Dari semalam aku asyik mengeluh sebab risaukan hal ni.

“Abang, semua benda ni memang datang dari usaha Ai. Tapi usaha Ai hanya sia-sia sebab semua benda ni haram. Ai guna duit orang lain dengan cara yang salah untuk memiliki semua ni. Jadi, biarlah dia pulang ke tempat asalnya. Ai dah tak nak pegang dan simpan benda-benda ni semua. Cukuplah.”

“Kalau itu keputusan, Ai. Abang takkan haling sebab ni semua bukan harta abang. Abang akan ikut semua arahan yang sayang akan bagi. Abang sanggup buat semua ni sebab Ai. Kalau bukan kerana Ai, abang dah lama buat laporan kat polis.”

“Jangan bang. Sebab Kim kata dia akan bunuh abang kalau ada sapa-sapa yang cuba buat laporan polis. Abang kena ingat pesanan Ai ni. Kim itu bukan sebarangan orang, bang. Semua yang dia nak, dia cuba akan dapatkan walaupun nyawa galang-gantinya. Ai tak nak abang tinggalkan Ai macam arwah atuk tinggalkan Ai.”

Airina sempat menarik nafas seketika sebelum menyambung cakap semula. “Ai tak nak kehilangan orang yang Ai sayang. Ai sanggup gadaikan nyawa Ai sendiri, asalkan orang yang Ai sayang tu selamat.” Habis saja, Airina berkata. Dia terus menangis. Kenapa dunia ini begitu kejam untuknya? Kehilangan orang yang disayangi dan kerugian yang terpaksa dibayar membuatkan dia semakin menderita. Adakah ini semua hutang yang terpaksa dibayar. Apa yang harus dilakukan? Arghh..runsingnya.

Aryan mengusap bahu isterinya. Dia tahu Airina tengah stress. Dia tahu Airina memerlukan dia saat ini. Sebenarnya, dia bimbangkan kesihatan isterinya. Baru je nak sihat, dah timpa musibah lain. Tumpah simpatinya terhadap Airina. Mungkin selama ini dia ingat dia paling menderita. Rupa-rupanya, isterinya lebih menderita dari dirinya.

“Sayang, sudahlah tu. Sekarang ni, abang nak sayang rehat-rehat dulu. Dahlah, jangan fikir sangat pasal Kim tu. Abang tak nak kerana sayang fikirkan pasal Kim tu, sayang sakit.Sayang berdoa sahaj pada Allah supaya segala urusan sayang selamat dijalankan.Hanya Dia sahaja yang boleh bantu sayang sekarang ini.” Pujuk Aryan.

Airina hanya menganggukkan kepala. Dia perlukan rehat sementara waktu sebab takut penyakitnya akan datang menyerang semula. Dia berharap sangat apa yang diperkatakan oleh Aryan itu jadi realiti.




***********

Keesokannya…

Hi, long time we’ve not seen Airina Julia or better known as the queen of drift. I miss you immensely with queen drift. I’ve long I drift to you. Before that, where the money you promised? I hope you will not promise you that. Tell you what if that person replies intrigue me. So, where’s the money? I want to see now.” Kata Kim yang lehernya dipenuhi tatu. Grr..sekali tengok macam makhluk asing. Muka dahlah berparut. Telinga ditindik dan ada subang begitu juga dengan hidung.

Aryan mendekatkan badannya, lalu berbisik. “Kenapa sayang tak bagitahu abang yang selama ni sayang pandai drift?”

Aku berpaling. “Abang, bukan sekarang nak tahu Ai ni pandai drift atau tak, ok. Nanti kat rumah Ai cerita. Sekarang ni, Ai perlu selesaikan mamat sekor ni.”

“Kim, I want to tell you something on why I dissolved the triad. Yesterday, I have told you that I sin not doing right?”

Aku melihat Kim tersenyum sinis seolah-olah memperlekehkan aku. Hai..mamat ni saja nak cari pasal dengan aku nampaknya.

Right, but you’re right to want this and do not want to repent for sins. I cannot believe you’re being strong reason scrammers. I’ve long know you, Ai. Not a day or two days I know you, but it has been five years I know you. I knew how your attitude.”

Aku mengempal tangan, menahan geram. Mamat ni memang ada makan buku lima aku kejap lagi.

You do not want to challenge me, Kim. Later, I got a fist to a new you know. Kim never mind do the job like this. I as head of a triad was already too tired, much less you, just subordinates

Muka Kim kelihatan merah. Mungkin sedang menahan marah apabila mendengar ‘ceramah’ aku tadi.

I am want to stop for this job or not, is not none of your business. Why do you want to get involved? Not you who will bear the sins of me. Their graves ok. You bear your sins and I bear my sins. Enough of your lecture today. I heard an ear ache. Now, I want is my money. Where?”

Aku hanya mampu mengucap panjang bila dia berkata seperti itu. Ya Allah, dia ni manusia ke binatang? Aku rasa binatang pun tak macam tu. Dia ni memang bertuhankan duit agaknya.

“There. But before that, t make a little bet with you. Just a little. Not much else. I just want you by my opponents drift. If I lose, I want to leave all the dirty work and this disgust. Understand?Our opponents tomorrow, can?” cabarku.


Kim tanpa berfikir panjang hanya menyetujui cabaranku ini. Kenapa kau ni sangat bodoh, Kim. Dari dulu sampai sekarang kau senang dipermainkan. Aku tahu kau tu ialah orang yang ditakuti. Tapi dalam masa yang sama, ada seorang saja yang tidak takut dengan kau. Orang itu ialah aku! Tengok saja esok. Aku akan buat kau menyesal sebab teruskan kegiatan ni!



*Alhamdulillah, siap jugak BCT PART 5 ni.. jam menunjukkan 5.12 a.m. fuhh..mmg uni tak tido seharian semata-mata siapkan cerita ni. Inipun atas permintaan dari budak kecik iaitu Balqis. Dia ni dah angau dgn papa Aryan dia ni.. ok itu.,.saja..sebarang komen atau kritikan amat uni hargai. sebelum itu, sorry klu BI uni teruk sikit and teruk byk kot..kikih ^__^

Tiada ulasan: